Controversial stability on the Russian bizav market

Stability on the Russian bizav market is good for everyone except the Russian market
Russians traditionally prefer large-cabin, long-range jets for their private tra
Russians traditionally prefer large-cabin, long-range jets for their private travel // Leonid Faerberg / Transport-Photo.com
Источник:
: BUSINESS AVIATION // Controversial growth
Подробно об авторе:
Elizaveta Kazachkova
Теги:
Article, English

The Russian clientele, historically one of the drivers behind business aviation growth globally, has become crucial both for the European private charter market and for major OEMs in the challenging post-crisis environment. Whereas other European countries are reporting a 3-5% year-on-year decrease in flight activity, or struggling to overcome the stagnation curve, Russian demand for private charters has been growing at a more or less constant rate for the past three years. According to the Avinode online bizav charter system, the trend is here to stay: charter requests through the system grew 44% in 2011-2012, while in 2013 the growth “slowed” to a sound 21%. Even though Avinode warns these numbers are not directly linked to actual flights, because the “look-to-book” ratio for Russian charter brokers is much lower than for their European colleagues, the statistics still correlates nicely with the big picture: Russia is one of the strongest and fastest-growing single-country bizav markets in the world, and its position is as stable as ever.

Stable not only in terms of strong demand, but also in the market’s typical features and in the persistent drawbacks that inhibit natural development of the industry, which should normally accompany such impressive growth. According to Avinode, the vast majority of private flights in Russia link Moscow with destinations abroad, the most popular being Nice, Geneva, Dubai, Chambery, and London. The only domestic destination that made it to the Top 10 is St Petersburg (ranked 9th).

Bizav traffic through Vnukovo 3, 2002 - 6 month 2013
Bizav traffic through Vnukovo 3, 2002 - 6 month 2013
Понравился материал?

Подпишитесь на дайджест "Главное за неделю" от ATO.RU и не пропустите ничего важного!
Авторские материалы из первых рук в вашем почтовом ящике!

Подписавшись на бюллетень и заполнив данные о себе, вы можете принять участие в розыгрыше призов или получать эксклюзивный анализ авиаперевозок от ATO.RU!
Бюллетень "Главное за неделю":


Тематические бюллетени ATO.RU >>

Google предполагает, что вам это будет интересно

Больше аналитики читайте в журнале
"Авиатранспортное обозрение"
№201, июль-август 2019
Читать на iPhone/iPad
Читать на Android

Календарь ATO Events

12 ноября 2019 г., г. Москва
Профессионалы отрасли используют
Ежегодник АТО - 2019
Тенденции, цифры, факты
Приглашаем зарегистрироваться или войти на сайт под своим именем, что позволит вам:
  • проводить поиск по всему архиву материалов (с 2003 года)
  • осуществлять расширенный поиск с указанием желаемых тегов, авторов, событий и т. п.
2019 © Авиатранспортное обозрение
Мобильная версия сайта - mobix1.ru

Некоммерческое использование материалов сайта ATO.ru (в том числе цитирование и сокращенное изложение) разрешается при условии размещения прямой ссылки на цитируемый материал или на главную страницу www.ato.ru. Любое коммерческое использование, а также перепечатка материалов возможны только с письменного разрешения редакции.