Regional problems

Russian regional operators look for the replacement of the ageing Antonov An-24 turboprops
Russian regional operators look for the replacement of the ageing Antonov An-24 turboprops // Leonid Faerberg / Transport-Photo.com
Источник:
: AIR TRANSPORT
Подробно об авторе:
Polina Zvereva
Теги:
Article, English

Government subsidies for regional aircraft acquisitions and the development of regional passenger operations have allowed Russian carriers to resume services not only across the European portion of the country but also in Siberia and the Far East, where demand for air transport is objectively greater due to the underdeveloped ground transport network. However, the legislative framework for subsidizing the air transport industry remains imperfect, implying additional problems for airlines and regional authorities alike.

One of the problems is that each region has its own regulations which govern the extension of subsidies to airlines. If a carrier works in different regions simultaneously, or operates flights between neighbouring regions, calculating the subsidies it is entitled to may prove a difficult task. The Irkutsk-based airline Angara is well aware of these difficulties. CEO Anatoly Yurtayev has told: “We receive around 176 million rubles [$4.15 million at the current exchange rate] a year from regional budgets. We operate fixed- and rotary-wing services in the Republic of Altay, in Transbaikal Territory, and in Irkutsk Region. Every region has its own approach to subsidies: some include VAT, others do not. In our opinion, the regional regulations have to be harmonized.”

Понравился материал?

Подпишитесь на дайджест "Главное за неделю" от ATO.RU и не пропустите ничего важного!
Авторские материалы из первых рук в вашем почтовом ящике!

Подписавшись на бюллетень и заполнив данные о себе, вы можете принять участие в розыгрыше призов или получать эксклюзивный анализ авиаперевозок от ATO.RU!
Бюллетень "Главное за неделю":


Тематические бюллетени ATO.RU >>

Google предполагает, что вам это будет интересно

Больше аналитики читайте в журнале
"Авиатранспортное обозрение"
№197, март 2019
Читать на iPhone/iPad
Читать на Android

Календарь ATO Events

23-24 мая 2019 г., г. Москва
25-26 сентября 2019 г., г. Москва
12-13 ноября 2019 г., г. Москва
Профессионалы отрасли используют
Ежегодник АТО - 2018
Тенденции, цифры, факты
Приглашаем зарегистрироваться или войти на сайт под своим именем, что позволит вам:
  • проводить поиск по всему архиву материалов (с 2003 года)
  • осуществлять расширенный поиск с указанием желаемых тегов, авторов, событий и т. п.
2019 © Авиатранспортное обозрение
Мобильная версия сайта - mobix1.ru

Некоммерческое использование материалов сайта ATO.ru (в том числе цитирование и сокращенное изложение) разрешается при условии размещения прямой ссылки на цитируемый материал или на главную страницу www.ato.ru. Любое коммерческое использование, а также перепечатка материалов возможны только с письменного разрешения редакции.