Hopes for heavy lift

Commercial operators remain the only supporters of the proposal to resume An-124 production
Once an An-124 production plant, Aviastar-SP merely repairs the Russian Air Forc
Once an An-124 production plant, Aviastar-SP merely repairs the Russian Air Force Ruslans these days
Источник:
: DEFENSE
Подробно об авторе:
Maxim Pyadushkin
Теги:
Article, English

The plans to resume production of the giant Antonov An-124 Ruslan transport aircraft in Russia may never be implemented. The Russian Air Force, which was previously viewed as the potential launch customer, has not yet made up its mind, while commercial operators are looking for alternative options to set up an assembly line for the heavy-lifter.

Some Russian media in January 2013 cited Alexey Isaikin, head of the largest An-124 commercial operator Volga-Dnepr Group, as saying his company was considering the possibility of launching Ruslan assembly outside Russia. The airline would like the newly built An-124s to have Western avionics and engines. Isaikin mentioned Leipzig as a possible location. Volga-Dnepr Group’s subsidiary Volga-Dnepr Technics opened an 8,500-square-meter MRO hangar at Leipzig/Halle Airport this January to provide maintenance services on heavy transport aircraft such as the An-124-100, the Ilyushin Il-76TD and the Boeing 747. According to Isaikin, the facility was built due to the lack of progress in the airline’s protracted negotiations with Russia’s United Aircraft Corporation (UAC) over a possible resumption of An-124 production at the Aviastar-SP plant in Ulyanovsk.

Понравился материал?

Подпишитесь на дайджест "Главное за неделю" от ATO.RU и не пропустите ничего важного!
Авторские материалы из первых рук в вашем почтовом ящике!

Подписавшись на бюллетень и заполнив данные о себе, вы можете принять участие в розыгрыше призов или получать эксклюзивный анализ авиаперевозок от ATO.RU!
Бюллетень "Главное за неделю":


Тематические бюллетени ATO.RU >>

Google предполагает, что вам это будет интересно

Больше аналитики читайте в журнале
"Авиатранспортное обозрение"
№199, май 2019
Читать на iPhone/iPad
Читать на Android

Календарь ATO Events

25-26 сентября 2019 г., г. Москва
12-13 ноября 2019 г., г. Москва
Профессионалы отрасли используют
Ежегодник АТО - 2018
Тенденции, цифры, факты
Приглашаем зарегистрироваться или войти на сайт под своим именем, что позволит вам:
  • проводить поиск по всему архиву материалов (с 2003 года)
  • осуществлять расширенный поиск с указанием желаемых тегов, авторов, событий и т. п.
2019 © Авиатранспортное обозрение
Мобильная версия сайта - mobix1.ru

Некоммерческое использование материалов сайта ATO.ru (в том числе цитирование и сокращенное изложение) разрешается при условии размещения прямой ссылки на цитируемый материал или на главную страницу www.ato.ru. Любое коммерческое использование, а также перепечатка материалов возможны только с письменного разрешения редакции.