MiG-35 in radar testing

This spring Russian jet maker MiG Corp. conducted the final stage of flight trials on its MiG-35 Gen 4++ fighter. The MiG-35 was developed from the MiG-29 Fulcrum model under the requirements of the Indian Air Force tender for 126 Medium Multi-Role Combat Aircraft (MMRCA), unofficially estimated at more than $10 billion. During the trials the aircraft for the first time demonstrated integration between the weapons and its Zhuk-AE AESA radar, and now stands a good chance to win the tender in which it competes with the Lockheed Martin F-16, Boeing F/A-18, Dassault Rafale, Eurofighter Typhoon and Saab Gripen.

The last trials in April involved two MiG-35 prototypes – a single-seat version with the side number 961, and a two-seat version, side number 967. The latter was modified to carry the Zhuk-AE multi-function X-band radar with an active electronically-scanned array (AESA) developed by Moscow-based Phazotron-NIIR Corporation.

A Russian industry source told Russia & CIS Observer that at this stage the aircraft had confirmed their flight parameters with various loads and for the first time demonstrated operation of the AESA radar and its integration with the weapons. The two-seat number 967 made 18 sorties, piloted by both Russian and Indian pilots.

Понравился материал?

Подпишитесь на дайджест "Главное за неделю" от ATO.RU и не пропустите ничего важного!
Авторские материалы из первых рук в вашем почтовом ящике!

Подписавшись на бюллетень и заполнив данные о себе, вы можете принять участие в розыгрыше призов или получать эксклюзивный анализ авиаперевозок от ATO.RU!
Бюллетень "Главное за неделю":


Тематические бюллетени ATO.RU >>

Google предполагает, что вам это будет интересно

Больше аналитики читайте в журнале
"Авиатранспортное обозрение"
№194, ноябрь 2018
Профессионалы отрасли используют
Ежегодник АТО - 2018
Тенденции, цифры, факты
Приглашаем зарегистрироваться или войти на сайт под своим именем, что позволит вам:
  • проводить поиск по всему архиву материалов (с 2003 года)
  • осуществлять расширенный поиск с указанием желаемых тегов, авторов, событий и т. п.
2018 © Авиатранспортное обозрение
Мобильная версия сайта - mobix1.ru

Некоммерческое использование материалов сайта ATO.ru (в том числе цитирование и сокращенное изложение) разрешается при условии размещения прямой ссылки на цитируемый материал или на главную страницу www.ato.ru. Любое коммерческое использование, а также перепечатка материалов возможны только с письменного разрешения редакции.