The versatile L-410 UVP-E20

L-410 UVP-E20
L-410 UVP-E20
Подробно об авторе:
Polina Zvereva
Теги:
News Eng, English

Aircraft Industries of he Czech Republic, which is 51% owned by Russia’s Ural Mining and Metallurgical Company, has brought the L-410 UVP-E20 turboprop in the passenger, para-dropping, and medevac configurations to the MAKS static display. "Rather than having to ferry three different aircraft to the show, we will use a single cabin to demonstrate elements of the aircraft’s three most popular roles," says Aircraft Industries sales manager for Russia and the CIS Sergey Martynov. The UVP-E20 is the latest iteration of the Let L-410 family of twin turboprops. According to Martynov, 32 aircraft of this modification have been sold to Russia since 2009.

All newly built L-410s are powered by General Electric Aviation Czech (GEAC) H80 engines. GEAC was set up after General Electric acquired the Czech powerplant specialist Walter. The new engine is an improved version of the M601 design, which used to power UVP-Е20 aircraft. An EASA certificate for the H80 was obtained in December 2011; the CIS-wide Interstate Aviation Committee certified the engine in early October 2012. The H80 engines increase the aircraft’s take-off power from 750 to 800 hp, reduce the hourly fuel burn from 260 to 247 kg, boost the maximum cruise speed from 386 to 405 km/h, and extend the maximum range from 1,400 to 1,520 km.

Понравился материал?

Подпишитесь на дайджест "Главное за неделю" от ATO.RU и не пропустите ничего важного!
Авторские материалы из первых рук в вашем почтовом ящике!

Подписавшись на бюллетень и заполнив данные о себе, вы можете принять участие в розыгрыше призов или получать эксклюзивный анализ авиаперевозок от ATO.RU!
Бюллетень "Главное за неделю":


Тематические бюллетени ATO.RU >>

АТО-телеграф

2024 © Авиатранспортное обозрение
Мобильная версия сайта - mobix1.ru

Некоммерческое использование материалов сайта ATO.ru (в том числе цитирование и сокращенное изложение) разрешается при условии размещения прямой ссылки на цитируемый материал или на главную страницу www.ato.ru. Любое коммерческое использование, а также перепечатка материалов возможны только с письменного разрешения редакции.