New challenges for Russian air transport

New challenges for Russian air transport
New challenges for Russian air transport // Leonid Faerberg / Transport-Photo.com
Источник:
: AIR TRANSPORT
Подробно об авторе:
Maxim Pyadushkin
Теги:
Article, English

Russian commercial aviation faces serious challenges caused by the country’s deteriorating economic situation and political tensions over the crisis in Ukraine. As the double-digit growth demonstrated in the previous decade appears to be over, the top carriers are exploring ways to optimize costs and capacity.

Russian airlines have almost tripled the number of passengers carried annually since 2004, from 33.7 million to 84.6 million in 2013, but now the growth pace is slowing down. For the first three quarters of this year, the country’s airlines carried 72.9 million passengers, up 11.8% on the same period in 2013.

Aeroflot continued to lead with 17.8 million passengers carried, or up 13.4% year-on-year. Transaero ranked second with 10.4 million; UTair Aviation came third with 6.9 million people. These two carriers demonstrated the slowest growth of the top five Russian airlines, 6.4% and 9.3% respectively. S7 Airlines saw its passenger numbers grow by 14.6% in the first nine months of the year, reaching 6.1 million. The figures for Ural Airlines were 18.3% and 4 million. These five companies together accounted for 62.3% of all Russian passengers carried, the Federal Air Transport Agency reports.

Top 20 Russian airlines by passengers carried and passenger kilometers flown in January-September 2014

Airline

Passengers carried

Passenger kilometers

Ranking

Passengers
carried, thousand

Change to
January-
September 2013, %

Ranking

Passenger km, thousand

Change to
January-
September 2013, %

Aeroflot 1 17,833 +13.4 1 50,728,396 +11.8
Transaero 2 10,453 +6.4 2 36,460,314 +0.5
UTair 3 6,943 +9.3 3 16,065,420 +24.9
S7 Airlines 4 6,135 +14.6 4 12,040,180 +12.2
Ural Airlines 5 4,052 +18.3 5 10,505,165 +15.5
Rossiya Airlines 6 3,969 +10.6 7 7,792,315 +7.6
NordWind 7 3,665 +38.0 6 9,967,631 +0.4
Orenair 8 2,500 -1.8 8 7,240,418 -18.4
Globus 9 1,584 -8.1 10 4,181,247 -0.9
Donavia 10 1,361 +35.5 17 1,936,983 +28.6
VIM-Avia 11 1,227 +10.3 13 2,607,334 +6.4
Yamal 12 1,205 +13.4 14 2,466,507 +15.5
Metrojet (Kolavia) 13 1,129 +23.4 11 3,328,454 +28.8
Ikar 14 1,009 by eight times 9 4,867,672 by 12 times
NordStar 15 918 -6.6 15 2,429,861 -7.7
I Fly 16 879 +1.1 12 3,025,219 +11.5
Yakutia Airlines 17 801 -6.6 16 2,073,630 -22.1
Avrora 18 795 +289.6 18 1,318,955 +593.3
Red Wings 19 719 +154.5 19 1,134,063 +75.9
UTair Express 20 615 +176.4 20 436,264 +160.4
Source: Russia’s Federal Air Transport Agency
Понравился материал?

Подпишитесь на дайджест "Главное за неделю" от ATO.RU и не пропустите ничего важного!
Авторские материалы из первых рук в вашем почтовом ящике!

Подписавшись на бюллетень и заполнив данные о себе, вы можете принять участие в розыгрыше призов или получать эксклюзивный анализ авиаперевозок от ATO.RU!
Бюллетень "Главное за неделю":


Тематические бюллетени ATO.RU >>

Google предполагает, что вам это будет интересно

Больше аналитики читайте в журнале
"Авиатранспортное обозрение"
№201, июль-август 2019
Читать на iPhone/iPad
Читать на Android

Календарь ATO Events

12 ноября 2019 г., г. Москва
Профессионалы отрасли используют
Ежегодник АТО - 2019
Тенденции, цифры, факты
Приглашаем зарегистрироваться или войти на сайт под своим именем, что позволит вам:
  • проводить поиск по всему архиву материалов (с 2003 года)
  • осуществлять расширенный поиск с указанием желаемых тегов, авторов, событий и т. п.
2019 © Авиатранспортное обозрение
Мобильная версия сайта - mobix1.ru

Некоммерческое использование материалов сайта ATO.ru (в том числе цитирование и сокращенное изложение) разрешается при условии размещения прямой ссылки на цитируемый материал или на главную страницу www.ato.ru. Любое коммерческое использование, а также перепечатка материалов возможны только с письменного разрешения редакции.